Tankar

Tankar virvlar runt i huvudet likt virvelvindar. Far fram och tillbaka. Vissa mer envisa än andra. En tanke är extra envis, virvlar snabbare än dom andra. Obehagligt snabbt, den går mot attack. Jag sätter upp handen i ett försök att trycka bort den.  Den försöker glida mellan fingrarna, men jag pressar emot. Vill inte tänka den, men ändå finns den där. Objuden och svår att stoppa. Jag hör ekot av den. Det mullrar hårt. Några små ord som bildar en mening jag är så rädd för. Det går inte att stå emot. Orden finns där oavsett vad.  

Tänk om kroppen inte orkar, hur mycket jag än kämpar. 

Men så kommer provsvaren och trots att febern envist hänger kvar så ser dom bättre ut. Infektionsvärdet har sakta sjunkit och dom neutrofila har stigit lite. Hoppet tar åter sakta över. Går till attack mot tanken. Skuffar undan den i ett hörn, där den väntar redo att träda fram för att skrämmas gång på gång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0