Styrka vs. att kämpa

Låt mig förklara en sak, för mig har allt det här aldrig handlat om styrka. Jag blev tvingad att göra ett val ingen ska behöva göra och jag valde att kämpa. Det självklara valet. Det har varit och är en ständig kamp, men för mig har det inget med styrka att göra. Styrka för mig är att trots dåliga erfarenheter sätta sig ensam på ett plan mot ett land i Afrika. Styrka är att välja att ta hand om 65 barn på ett barnhem och till 110% vara deras främsta stöttepelare, trots alla tänkbara motgångar. Att sätta dom och deras behov framför sig själv oavsett vad, det är styrka. Men att kämpa i en kamp mot något jag aldrig bett om, det är inte styrka för mig. Det är att vara tvingad till något och sedan vara en jävla kämpe. För det är precis vad jag är, en jävel på att kämpa. 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0