Cellgift dag 4

Fick avbryta behandlingen och ta en paus hela tisdagen. Fick ta massa blodprover och göra en lungröntgen, allt var dock okej. Under onsdagen startade vi därför upp igen. Dock väldigt långsamt och med många extra mediciner. Ifall jag skulle reagera igen. Fick  även en personlig sjuksköterska som är supertrevlig. Allt gick bra. 
Igår körde vi igång på samma sätt, men lite fortare. Alexander kom förbi en stund, vilket var en trevlig överraskning. Skönt att få se ett friskt ansikte, åtminstone medan man fortfarande är hyfsat pigg själv. 

Idag var det dags för sprutan som jag även kan ha reagerat på.  Vilket betydde extra mediciner och även en hel del lugnande. Det hela slutade med att jag sov bort större delen av dagen. Har även förmodligen åkt på halsfluss, dom odlade på det och satte mig direkt på antibiotika. Det är ju livsfarligt med infektioner när man går under behandling. Kan även ha varit det som gjorde att jag reagerade som jag gjorde, svårt att veta. 

Blir helt galen på allt urindrivande och all vätska dom ger en, men det är ju viktigt att njurarna spolas igenom och att man inte lägger på sig vätska. 

Sen alla biverkningar man ska gå och fundera på också, men just idag har nog tröttheten varit min största fiende. 

Var en kurator inne häromdagen som sa att hon tyckte jag skulle anmäla vården hos något som heter löf, för att jag blivit felbehandlad (inte medicinskt) och möjligen även till socialstyrelsen.  Men det är sådant man får ta tag i när allt lugnat ner sig lite. 

Imorgon väntar sista behandlingen för denna gång. Därefter en injektion 23/12 och sen tillbaka hit vid nyår. 

Har tänkt en del på hur mycket december brukar betyda för mig. Födelsedag, jul, familj, vänner, god mat, julstämning, pyssel, presenter och allt vad det innebär. Nu har jag knappt skänkt en tanke på födelsedag eller att julen närmar sig. Det är en dag som alla andra nu. Om jag så bara får vara hemma är jag glad. 

Kommentarer
Postat av: William A

Fortsätt kämpa Maja! Du är en hjältinna helt klart!
O det där om julen tror jag du inte behöver vara orolig för.
Den brukar sköta sig själv dem flesta gånger genom så många andra som pyntar o har sig! ;)

Sen hoppas jag du med får tid att pyssla ihop nånting, men det löser sig nog!! :D Ta hand om dig gumman!! kramar!

2013-12-15 @ 02:32:32
Postat av: Ronja

<3

2013-12-17 @ 10:06:08
Postat av: Ronja

<3

2013-12-17 @ 10:06:10
Postat av: Ronja

<3

2013-12-17 @ 10:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0