Obruni skriver

Hej igen!

Jag minns inte riktigt vad jag skrivit, sa ni far ursakta om jag upprepar mig. Igarkvall flyttade Julia in med mig, sa nu ar jag nojd tjej! Jatte skont att ha nagon att bo med, skont att fa snacka lite svenska ocksa. Har redan borjat varva mellan engelska och svenska!

Alla Ghanianer skriker obruuuni (viting) till oss, sa da sager vi obibini (svarting) till dom. Haha.
Idag ar vi lediga. Jag och Julia tankte ta sovmorgon men vaknade bada tva vid sex. Haha. Igar var vi verkligen uppe jatte sent, somnade forst klockan tio! Snacka om att vi blivit gamla tanter. Kan saga att det typ inte finns nagot vi fyra svenska tjejer inte pratat om heller. Man blir valdigt okanslig har. Om nagon i Sverige hort oss prata om sant vi pratar om har hade dom trott att vi var helt sjuka i huvudet, haha. Man ar inte sarskilt radd for djur eller for att bli skitig heller. Har haft mina jeans tva dagar pa barnhemmet och kan saga att dom inte langre ar bla. Luktar gott gor dom ocksa, mums! Man bryr sig inte ett skit om hur man ser ut, man gar runt dyngsur av svett, haret at alla hall, luktar illa och skitiga och fula klader. Sot tjej, tanker ni nu :)

Iallafall sa har vi gatt pa stan idag, Kwame (brorsan) foljde med oss. Jag och Julia kopte varsitt tyg som vi ska ha som kjol pa barnhemmet. Det ar faktiskt inte sa mycket afrikanska saker har i Swedru. Mest fula klader och strykjarn typ, det vill vi ju verkligen ha!
Sen motte vi upp Jaqueline och Erica, vi gick och at lunch pa ett av dom fa hotellen som finns har. Tog en timme att fa maten, kul. Sen ville han ha mer pengar for att han gjort vara pommes mer oljiga. Men det fick han icke. Sen irrade vi runt en javla massa for att hitta ett internetcafe med skype. Men det finns tydligen inte har, ledsen tjej.

Har borjat fa ont i halsen, inte sa kul. Men forhoppningsvis bara forkylning. Skont att fa komma ifran barnhemmet lite nu, blir sa tufft annars!

Imorgon ska vi formodligen till kyrkan, har jag sagt det? Ikvall ska vi nog spela spel med Toni, Kwame och Biggie tror jag.

Afrikanen bredvid mig sitter just nu och kollar pa porrbilder, borjar bli lite orolig....... Fast inget forvanar en i Afrika... For nog springa bort till Julia snart!

Juste, imorse var det bara 29 grader nar vi vaknade. Fros verkligen, fick ta pa mig tacket! Tankte att ni garna ville veta det.

Vi hors snart! (Far se om jag vagar fraga Toni om jag kan fa lana hennes dator och lagga upp lite bilder)

Kommentarer
Postat av: Kristina

åååh din lilla skitiga människa! Jag vill också vara på äventyr!



Love yoooou!<3

2012-01-28 @ 16:34:53
URL: http://kristinabackman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0