Pics

I helgen akte vi som sagt till Cape coast. Nar vi kom dit sa drog Lisa, Louise och Julia till Kakum, sa jag passade pa att sola lite eftersom jag redan varit dar. Var verkligen galet varmt, trots att det var sa tidigt pa formiddagen. Nar dom kom tillbaka gick vi och shoppade loss. Kopte bl.a converse for 40 och 60 kronor, helt ok! Pa kvallen sag vi pa den enormt langa trumshowen som var exakt likadan som sist...... och sedan dansade vi till normal musik, inte ofta man hor det har i africaland. Hade en riktigt roligt kvall och kom inte i sang forens tva (ca 6-7 timmar senare an vi brukar somna) trots att vi hade gatt upp klockan fem pa morgonen. Igar sa var det samst vader, regnade och askade. Mindre roligt... Sa vi bestamde oss for att ata och sedan dra hem. Lyckades ta sista trotron till Swedru, sa det var skont. Overlag en riktigt bra helg! Skont att komma tillbaka till barnhemmet idag dock, saknar dom sma liven sa mycket nar man inte ar dar! Satt och tankte pa det i trotron igar, hur tusan ska jag kunna lamna barnen? Borjar nastan grata bara av tanken pa det, kommer vara sa fruktansvart svart. Det ar forst nu vi verkligen lart kanna dom pa djupen och kommit in i det har livet, sa nu blir det bara svarare och svarare att tanka pa att man maste lamna barnen... Ska bli skont att komma hem, men samtidigt sa himla himla jobbigt. Jaja. Lisa, Louise, Jaq och Erica aker hem i helgen, riktigt trakigt! Kanns konstigt att dom ska aka och vi vara kvar ocksa.

Hade en kompis som fragade om barnen inte var radda for oss vitingar, sa tankte att jag lika garna kunde ta upp det har ocksa. Barnen som varit pa barnhemmet ar ju vana vid oss nu. Stephan ar till och med hellre hos vita, haha. Han borjar skrika nar Tina och Felicia tar i honom. Iallafall sa kommer det nya lite da och da. Dom ar valdigt tysta i borjan och gar mest for sig sjalva. Dom flesta ar val inte direkt radda for oss, men dom ar inte heller vana vid vitingar.
Dom kan sallan nagon engelska, men jag tycker att vi anda lyckas na fram till dom. Efter nagra dagar ar dom lika framat som alla. Nar det kommer nagon ny brukar jag ga fram till den och satta mig bredvid. Efter ett tag lagger jag armen om henne/honom. Sitter bara sa och pratar med dom andra samtidigt, har visat sig fungera riktigt bra faktiskt. Allt dom behover ar lite uppmarksamhet och omtanke.
Sen finns det saklart dom som verkligen ar radda for oss, sa da far man bara halla sig pa avstand.


Fina Precious


For en gangs skull tog Bright ut barnen och gjorde lekar med dom, formodligen for att dom nya egentligen skulle komma idag. Men barnen var glada, sa det var bara bra :)


Frukosten imorse


Jag och Jullebull pa Oasis


Vi sex svenskar


En av barnens toaletter, behover jag saga att det luktar gott?


Lisa och Louise


Lite roligt att vi alla kanner att vi lika garna skulle kunna skaffa barn nu. Har man klarat av ca 45 skrikande foraldralosa barn, varfor skulle man da inte klara av en liten bebis? Men det far vanta ett tag.. mamma och pappa, ni kan vara lugna!


Nar vi var pa stranden med barnen


Vera och aldsta flickan Grace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0