Kort update innan obruni meeting

Har sa mycket jag vill skriva idag, men vet inte om jag hinner sa mycket.
Igar var vi pa Greenland och at, sjalvklart blir inget som man tankt sig har i afrikaland. Forst hade dom inte beef, sa vi fick ta chicken till hamburgaren. Nar vi vantat en timme kommer servitoren tydligen pa att dom inte har pommes heller... Lagom irriterade lyckas vi till slut fa till en bra deal: burgare+tva lask+glass for 8 cedi:32 spann. En lite rolig sak var att Lisa att massa sallad for att fa igang sin mage (vi for inte ata sallad har, for da kan vi bli sjuka) och idag madde hon asdaligt och hade skit ont i magen. Jag fragade om hon fortfarande lika nojd over att hon at salladen och konstigt nog sa hon ja, far se vad hon sager imorgon! Idag blev vi livradda da det brann precis bakom barnhemmet, men barnen och dom vuxna skrattade bara at oss. Skrev lite mer under en av bilderna nedanfor.


Barnen pa stranden i Winneba.


Mina sma nakenfisar.


Sotaste Stephan


Dom tande eld precis bakom barnhemmet for att jaga, saklart spred sig elden och var precis vid barnhemmet nar vi akte idag. Far se om det star kvar imorgon. Ibland ar afrikanerna inte sa smarta, men man borjar vanja sig vid sant har. Dom reder alltid ut det pa nagot vis, aven om det ar hemskt.


Rolig bild vid Wli waterfalls


Tvattar lite klader.


Kommentarer
Postat av: Vit Hövding

Jobbigt att tvätta kläderna? :) hur varmt har ni det där nu? Fått igång en fotbolls turnering ännu då? :) Vad brukar ni göra på kvällarna? leker ni med barnen då med eller är ni för er själva? Hur går det med tjejerna från Australien? :)

Puss

//Vit hövding.

2012-02-15 @ 17:47:27
Postat av: Maja

Ja, men vi har borjat lara oss nu. I borjan skrattade dom at oss, haha! Nar vi sover ar det ca 30 grader. I ovrigt vet jag inte riktigt :) Haha, dom andra for skota fotbollen. Inte min grej ;) Jag bor inte pa barnhemmet, bor ca 10 min ifran med bil. Sa vi kommer hem, ater mat, kanske tvattar, laser lite och sen somnar vi mellan 7-8. Trotta tjejer :) Dom har akt hem nu, men kommer lite nya svennar lite da och da. Vilket ar jatte roligt :)

2012-02-16 @ 16:27:19
URL: http://myafricanqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0