35 minuter av glädje

Jag har knappt rört mig dom senaste månaderna och jag har ett ben som knappt tar mig några meter på land. Men idag hoppade jag för tredje gången i bassängen och simmade en halv fucking (ursäkta språket) kilometer på 35 minuter!!! Dessutom vilade jag endast var tredje längd. Alltså simmade jag 75 meter i taget innan jag tog paus. Så himla stolt över mig själv och jag fattar knappt att det är sant!

Hur hopplöst och tröttsamt allt än kan kännas så blir jag lycklig när jag får vara i vattnet. Där kan jag för en stund nästan glömma hur handikappad jag faktiskt är just nu. Hopplösheten byts ut mot hopp för en stund. Jag låter all den glädjen fylla mig och tar tillvara på alla 35 minuter. Varje vinst är ett steg närmare livet och jag kämpar som en galning för alla små steg på den oändligt långa vägen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0