Cancerkrigare

Det värsta med att vara så nära döden, förutom själva döden, är att det blir så tydligt vilka som inte bryr sig. Det blir väldigt tydligt vilka som faktiskt bryr sig, vilka som är alldeles för fega för att ens våga försöka och som en doktor en gång sa, vilka som endast bryr sig för sin egen vinning. För det finns alla sorter. Det viktiga är att minnas och se vilka som faktiskt försöker och då är det rätt självklart varför det är just dom som står där. Kanske är jag alldeles för ärlig nu, men hellre ärlig än att sticka saker under stolen. Det blir ingen lycklig av. Sen handlar det ju självklart om dom som på något magiskt vis hittar precis rätt saker att säga och rätt sätt att bete sig på. Man slutar aldrig att förvånas över människan, på gott och ont.
 
Jag lever än, även om det länge var väldigt osäkert. Än kan ingen säga att det är stabilt, men varje dag är en vinst och restriktionerna minskar sakta även om dom ännu är många. Det är en gåta även för mig hur jag klarat dom här veckorna, för att inte tala om dom här månaderna och allt dom inneburit. Jag är en fighter, en jävel på att kriga, en cancerkrigare. Och kampen den fortsätter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hittade din blogg för någon dag sedan och jag kunde inte sluta läsa trots att jag ett par gånger var tvungen att torka ögonen.
Jag känner inte dig men jag tycker det är självklart att lämna en styrkande kommentar. För du förtjänar det.
Vilken krigare du är, en riktig kämpe.

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig på ett bra och klokt sätt. Jag tänker inte sitta här och säga att allt kommer bli bra, för det vet jag inte. Därför tänker jag skicka all min styrka i hopp om att du inom en snar framtid mår bättre.

Jag kan lova dig en sak; med vilja och mod kommer man långt och jag vet att du inte kommer ge upp i första taget.
Kram tjejen, du fixar det här! Kanske inte idag, imorgon eller om ett halv år, men snart så!

2014-02-16 @ 09:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0