Cellgifter

Dolt nummer klockan kvart i fem en måndag. Det kan inte vara någon annan. Men du har redan bestämt att december ska bli din månad, det måste vara så. Fast egentligen vet du inget alls tills han har sagt sina ord. Ordet som till slut kommer ur hans mun är det du förträngt så länge nu. Spridning. Ett ord med nio bokstäver raserar allt ditt hopp och all din tro. Två infekterade lymfkörtlar. Om ord kunde ge slag skulle du falla medvetslös nerför trappan. 

Cellgifter. Varje bokstav och varje ord han säger skär som knivar i hela dig. Du går från att vara en förmodad steg 1 till en steg 3, steg 4 är sista steget i din cancers spridningsskala.  Tanken slår dig om dom inte ändrat sig och gjort den sista operationen, att det hade fått växa fritt i din kropp. Ta över dig, din kropp och allt vad det innebär. Det är som att ett tungt moln lägger sig över dig. Fyller upp huvudet. 

Tankarna börjar snurra åt alla håll. Ord som njurfunktionsförsämring, lungpåverkan, skallig, illamående, hörselnedsättning, tinnitus, lidande och kvarvarande biverkningar susar förbi. Kommer du bli infertil? Det är din största rädsla. Vad kommer gå fel, ja det är inte en fråga om utan vad och när. Det är så din värld fungerar just nu. 

Orden går inte in, men ändå vakar dom tungt över dig. Än vet du inte mycket, du kan bara anta. Men snart börjar allt, med informationsmöte först ut, och då vet du ungefär hur din närmaste framtid kommer se ut. En sak är säker, det kommer bli ett helvete. Ett jävla helvete. 

Kommentarer
Postat av: William Andergren

Rubriken "Cellgifter" var det första jag såg när jag gick in på facebook. Redan då sa en röst i mitt huvud, "Nej! det kan väl snälla inte vara sant".
Jag var tvungen att läsa inlägget o nästa.. och nästa.. då jag läst alla som handlar om detta så fick jag svaret som jag inte ville men förstod allt mer jag läste. Det skakade om mig så pass att jag var tvungen att hålla mig från tårar.

Jag kan inte föreställa mig hur du mår, jag kan inte tänka mig vad du går igenom... I denna ålder vi är i skall det egentligen inte finnas denna möjlighet att detta skall förekomma men det har det.

Jag precis som säkert många andra frågar mig själv varför? just denna tjej...
som inte gjort en fluga för nära, som alltid haft ett leende på läpparna så länge jag kan minnas, som är en så god hjärtat o omtänksam människa,
hur kan detta vara möjligt.

Många frågor som alltid kommer upp, hur o varför.

Därför vill jag säga detta Maja, trots att vi inte är dem allra närmaste vännerna så är du ändå en sån stark förebild och individ att det skär i mig att höra att just du får bära detta som i mina ögon förtjänar så mycket mer!

Jag kan inte sluta tänka på din resa till Afrika.
"The African Queen"
Att åka till ett av dem mest utsatta länder för att vara till deras hjälp. Något som jag tycker egentligen varje person i vårt välfärdsland borde ta sig tid till att göra.
Vilka andra människor gör detta om man inte är som du o har ett hjärta utav guld!

Jag kan inte ens tänka mig den smärta eller svaghet du känner men det är inte det som är viktigt, för detta skall du veta!

Du är Otroligt Stark Maja och du har något inom dig som få människor i denna världen har o då menar jag inte din sjukdom, då menar jag den personen som du är. För precis som du skrev för några inlägg sedan.

"du är inte tumören. Du är ännu du och det finns inget som kan ändra det. Tumören är en del av ditt liv, men låt den aldrig bli du."

O den personen är så Otroligt stark! Även när du inte känner dig stark så är det den person du är inuti som alltid kommer lysa rakt igenom alla människor du kommer i kontakt med!

Jag tror på dig Maja, låt den lycka som du sprider till andra bli din den styrkan som lyser genom hela din kropp. Fortsätt vara den starka människa som vi alla ser upp till och visa mer än någonsin att ingenting är omöjligt så länge vi har viljan till det.

Många kramar o värme!
Mvh, William Andergren

2013-11-20 @ 23:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0